Czy warto samodzielnie czyścić dywan?

Dodane: 06-06-2017 05:44
Czy warto samodzielnie czyścić dywan? czyszczenie dywanów wrocław

Zimowe porządki

Okres zimowy nie sprzyja robieniu porządków wokół domu, ale domownicy mogą zajmować się sprzątaniem domowych pomieszczeń. Takie porządki robione są głównie przed świętami Bożego Narodzenia oraz w trakcie ferii zimowych. W czasie zimowych mrozów wprawdzie nie można myć okien na zewnątrz, jednak można je myć od wewnętrznej strony, a także czyścić żaluzje i ścierać kurze z parapetów. Dzięki temu w domowych pomieszczeniach będzie panował przyjemny zapach, wzmacniany poprzez dokładne ścieranie kurzu ze wszystkich szafek przy użyciu specjalnych środków kupowanych w sklepach ogólnobranżowych. Przez cały rok można także dokładnie czyścić kuchnię i łazienkę, a znoszenie świątecznych ozdób sprzyja robieniu porządków na strychu.


Za dużo chemii

Nadmiar chemii szkodzi ? o tym chyba wie każdy, jednak mało kto tak naprawdę coś z tym robi. Nadmiar używania fosforanów ułatwia rozprzestrzenianie się glona w wodzie, substancje zapachowe powodują podrażnienia skóry.

Przy używaniu współczesnej chemii domowej należy zachować środki ostrożności: gumowe rękawice to absolutna podstawa. Należy też pamiętać, aby każdą powierzchnię mytą chemikaliami dokładnie spłukać lub wytrzeć szmatką z wodą, aby nie pozostawić środka czyszczącego na powierzchni. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza przy posiadaniu małych dzieci.


Porządek w miejscu pracy

Ważną kwestią w miejscu pracy jest to, żeby było czysto. Wiadomo, że nie zawsze mamy możliwość by zadbać o to we własnym zakresie, dlatego warto albo wynająć biuro w takim miejscu, gdzie usługa sprzątania jest wliczona w koszt, albo (jeśli nasza firma jest rozwinięta i ma swój biurowiec) poszukać zewnętrznej firmy sprzątającej. W pracy porządek jest bardzo ważny, zwłaszcza w przestrzeniach biurowych. Ład w najbliższym otoczeniu sprawia, że możemy się skupić na zadaniach, jakie mamy do zrobienia, a nie na śledzeniu warstwy kurzu na szafkach, czy też sterty porozrzucanych po biurze papierków.