Badanie opinii klientów- call center

Dodane: 31-12-2016 04:26
Badanie opinii klientów- call center studio badań cati

Ankieter w Wiki

Wywiady kwestionariuszowe mogą być realizowane z użyciem kwestionariusza papierowego PAPI lub elektronicznego CAPI i CATI. Same wywiady są najczęściej realizowane w: domach respondentów, w miejscach pracy, w miejscach gdzie przebywa dużo osób (in-hall) lub w konkretnych zbiorowościach (badania audytoryjne np. uczniów szkoły).

Zadaniem ankietera bywa też wyłącznie rekrutacja osób na badania - zarówno prowadzone w miejscach publicznych (in-hall) jak i na badania jakościowe np. zogniskowane wywiady grupowe. Ankieterzy zajmujący się wyłącznie rekrutacją są często określani mianem rekruterów.

Innym zadaniem ankieterów jest przyjmowanie roli "Tajemniczych klientów" w badaniach typu Mystery shopping. W tym kontekście powinno jednak mówić się o audytorach a nie ankieterach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ankieter


Wykorzystywanie badań telefonicznych

Przeprowadzaniem badań telefonicznych zajmują się specjalne firmy specjalizujące się w ankietach telefonicznych lub osoby do tego wyznaczone zatrudnione w większych przedsiębiorstwach. Oczywiście przeprowadzanie tego rodzaju badań ma swoje uzasadnienie wówczas, gdy firma zajmuje się sprzedażą różnych sprzętów oraz wykonywaniem różnych usług.

Ankiety telefoniczne pozwalają jej wówczas na badanie poziomu zadowolenia klientów oraz ustalanie, co powinno zostać poprawione w relacjach z klientami. Różne ankiety telefoniczne mogą być zlecane przez ośrodki badań opinii publicznej i osoby zajmujące się opracowywaniem strategii rozwoju całego państwa. Wiedza o nastrojach społecznych jest im bardzo potrzebna do przyjmowania właściwego kierunku podejmowanych przez siebie działań.


Czym są badania cati

Badania cati są badaniami ankietowymi przeprowadzanymi na zlecenie klientów wśród wybranej grupy respondentów. Głównym rodzajem badań cati są badania telefoniczne, ale osoby zatrudnione w studiu badań cati przeprowadzają również badania przy wykorzystaniu poczty email respondentów oraz zatrudniają tzw. mystery shopperów, którzy wcielają się w potencjalnych klientów i oceniają pracę różnych sklepów.

Dlatego obsługą studia cati zajmują się specjaliści z dziedziny informatyki i fachowcy od tworzenia stron internetowych oraz telefoniści i osoby układające konkretne ankiety. Studio badań cati zajmuje się także przeprowadzaniem badań społecznych, które potem wykorzystywane są w programach informacyjnych.